Paljude kunstiinimeste jaoks on sotsiaalmeedia üks kauge ja mõnevõrra hirmutav asi. Kuidas ma selleks aega leian? Kust ma alustan? Millised platvormid valida? Milleks mul üldse seda vaja on? Aga kui ma ei oska?

Alustuseks tuletan ma meelde, mis on eranditult iga fotograafi eesmärk – et tema looming ja töö jõuaks võimalikult paljude vaatajateni. See aga eeldab, et kõik pildistatud kaadrid on mõnel sotsiaalmeediaplatvormil esindatud. Aastal 2019 tuleb paljudele üllatusena see, et ei, ainult Facebookist ei piisa. Et asja pisut lihtsamaks ja läbipaistavamaks teha, panen ma kirja väikese strateegia sotsiaalmeedias läbi löömiseks.

  1. Ainult ühest platvormist ei pruugi piisata. Optimaalne keskkondade arv võiks (vastavalt vabale ajale) jääda 2-3 juurde. Kõige ideaalsemad valikud oleks neist Facebook, Instagram ja lisaks üks vabalt valitud keskkond (Twitter, Flickr jne). Kaks kuni kolm keskkonda annavad sulle vabaduse jõuda erineva publikuni ja teha edukat cross-promotionit (reklaamida oma Facebooki kontot Instagramis ja vastupidi). Rohkemate kontodega on oht, et sa ei jõua oma publikuga suhelda, neile piisavalt sisu toota ja kvaliteetse reklaamiga tegeleda.
  2. Mille järgi valida sotsiaalmeedia platvormi?
    Tegelikult loeb siin puhtalt matemaatika ja sinu enese mugavus. Hetkel on maailma populaarseim sotsiaalmeedia platvorm muidugi Facebook. Kas sa teadsid, et igal päeval logib Facebookis sisse umbes 1.6 miljardit inimest üle maailma? Instagram – fotodele ja videotele spetsialiseerunud keskkond – omab hetkel 27 miljonit kasutajat. Tihtilugu on need kaks platvormi fotograafide kõige eelistatuimad valikud.
  3. Kuidas tekivad jälgijad ja populaarsus?
    Siin on üks lühike ja selge vastus – sisu! Kui sa lood originaalset, huvitavat ja kvaliteetset sisu, siis märkad peagi, et sinu publik aina kasvab. Sinu postitusi jagatakse, kommenteeritakse ja lisatakse lemmikutesse. Mõistagi on sellel oma (suur) roll edukal reklaamimisel, publikuga suhtlemistel, headel kontaktidel jne. Sellest hoolimata on kõige suurem rõhk sisul – kui sul on, mida näidata, küll siis tuleb ka ülejäänu.
  4. Koostöö.
    Sotsiaalmeedia on koht, kus varem või hiljem kohtuvad ja tutvuvad sama eluala esindajad. Ära kohtle neid, kui vaenlaseid või konkurente. Vastupidi – leia nendega ühine keel, tee nendega koostööd ja ühiseid projekte. Leia sotsiaalmeediast fotomodell, kellega koos üks photoshoot läbi viia. Mida see annab? Ühise projekti raames on suur tõenäosus, et selle modelli jälgijad hakkavad ka sinu töid jälgima. Sinu jälgijad aga avastavad ühe andeka ja ilusa modelli.

Tegelikult võiks sotsiaalmeediast ja selle kasutamisest kirjutada terve raamatu – ja ilmselt on seda ka tehtud. Põhjalikumad tutvustused sotsiaalmeediast, selle haldamisest ja korraldamisest on õige pea saadaval ka läbi minu korraldatud koolituste.