Tekstide, fotode ja muude materjalide kopeerimine on omaniku loata keelatud. Kui soovid mõnda fotot või materjali kasutada, siis palun võta ühendust.

KKK

Milline näeb välja pildistamise protsess?

See sõltub suuresti pildistamise temaatikast ja tingimustest. Esmajoones algab kõik fotograafi ja kliendi vahelisest suhtlusest. Selgitatakse välja kliendi vajadused ja ootused, pildistamise kestus, keskkond, tingimused ja detailid. Seejärel võib reaalse pildistamisega pihta hakata. Pildistamise kulg sõltub jällegi sellest, et keda või mida pildistatakse. Üritusi pildistades on fotograaf enne üritust kohal, et hinnata olustikku, ruume, sättida tehnikat ja teha viimase hetke korrektuure tehnika valikul. Ürituse käigus pildistatakse võimalikult palju ümbritsevat melu, emotsioone, sündmuse võtmetegelasi/subjekti ja üldist atmosfääri. Fotograaf lahkub kas siis, kui üritus lõppeb või ajal, mis oli eelnevalt kliendiga kokku lepitud. Seejärel algab fotode sorteerimine, valimine, järeltöötluse valimine ja fotode viimistlemine. Vastavalt kokkuleppele langetab fotograaf otsuse sobivate fotode kohta ise laseb kliendil pildistatud fotode seast valida meelepärased. Kui fotode osas on otsus langetatud, viimistleb fotograaf valitud fotod, korrigeerib tonaalsust, valgust ja muid vajalikke omadusi ja edastab kliendile valmiskujul albumi. Üldjuhul võtab kogu protsess esimesest kontaktist kuni valmis albumini aega umbes nädala, samas on võimalik eelneval kokkuleppel teha ka kiireloomulisi ja isegi samal-päeval-kätte-fotosid.

Milliselt kujuneb pildistamise hinnapoliitika?

Pildistamise hinna määramisel mängivad rolli järgmised tegurid:

Asukoht – mida kaugemale fotograaf peab reisima, seda kulukamaks võib pildistamine kujuneda.
Temaatika – nagu iga teenuse puhul, on ka pildistamisel teatud tööd lihtsamad, teised jällegi keerulisemad ja vastutusrikkamad. Konkreetse pildistamise hind sõltub pildistatavast temaatikast, fotode subjektist, koostöövalmidusest ja keerukuse astmest.
Pildistamise kestus – kirjutamata reegel on see, et mida mahukama ja pikema pildistamisega on tegemist, seda soodsamaks hind lõppkokkuvõttes kliendi jaoks kujuneb. Kui fotograafi tunnihind on näiteks 50€, ei tähenda see tingimata, et kümnetunnise ürituse pildistamise hind on 500€.
Eelnevad kokkulepped – fotograafi lõppeesmärgiks on pakkuda kliendile sobiv, paindlik ja igakülgselt positiivne kogemus. See tähendab ka teatud juhtudel kliendile vastu tulemist, ka hinnapoliitika osas. Kõik pildistamise sammud on võimalik eelnevalt läbi rääkida ja erinevate kokkulepete sõlmimine ei ole kunagi välistatud.
Kliendi ja fotograafi suhe – mõistagi on võimalik püsiklientidele pakkuda erinevaid soodustusi, paindlikumaid võimalusi ja eriteened. Samuti suhtub fotograaf suurema vastutulelikkusega klientidesse, kes soovitavad teenust oma sõpradele, reklaamivad seda facebookis jne.

Millest sõltub valmivate fotode kogus?

Jällegi, see oleneb, mis sorti pildistamisega on tegu.
Ürituse pildistamisel üldiselt fotode limiiti ei ole – kliendini jõuab täpselt nii palju fotosid, kui palju hästiõnnestunud ja maitsekaid kaadreid fotograaf suutis püüda. Samas tasub tähele panna, et üldiselt käib töö siiski kvaliteedi peale, mitte kvantiteedi peale. Oluline on pakkuda kliendile erinevaid, emotsioonirohkeid, sisukaid ja kõrge kvaliteediga pilte. Fotode kogus ei ole kunagi eesmärgiks omaette ja sellised ootused tuleb enne pildistamist fotograafiga kindlasti läbi rääkida.

Inimeste, lemmikloomade, kinnisvara jms fotosessioonide puhul lepitakse orienteeruv fotode kogus eelnevalt kliendiga kokku. Jällegi, see fotode kogus ei ole kunagi vankumatult kivisse raiutud – läbirääkimiste teel on võimalik saada lisafotosid, mitmes erinevas stiilis järeltöötluseid jne.

Milline on broneeringute ja kokkulepete tühistamise kord?

Kliendi ja fotograafi omavahelises suhtlemises on esmajoones tähtis viisakus, teineteisega arvestamine ja lugupidav suhtumine. See tähendab, et me väärtustame teineteise tööd ja aega. Hea tavana on võimalik tühistada eelnevaid kokkuleppeid ja broneeringuid kuni 24 tundi enne pildistamise toimumist, kui ei ole eelnevalt teisiti kokku lepitud. Ette teatamata või viimasel minutil tühistaja käest võidakse järgmisel korral küsida broneerimistasu või pildistamisest hoopis keelduda.

Millisel kujul toimetatakse valminud fotod kliendini?

Tavapärane praktika on see, et valminud fotod laetakse täismahus ja parima kvaliteediga üles siia lehele. Kliendile edastatakse albumi link, kust on võimalik kõik fotod kas ükshaaval või korraga oma seadmesse alla laadida.

Lisatasu eest on eelneval kokkuleppel võimalik pilte saada mälupulgal, CD/DVD plaadil või paberkujul.

Milline on kaebuste lahendamise kord?

Fotograafi eesmärgiks on alati pakkuda kliendile täisväärtuslikku, positiivset ja igati rahuldavat kogemust. Kui mingil põhjusel ei vastanud fotosessioon, lõpptulemus, omavaheline suhtlus või mõni muu pildistamise osa kliendi ootustele, tuleb välja selgitada täpne põhjus. Eesmärgiks ei ole kunagi kliendi tüssamine ega tööga lihtsalt ühele poole saamine. Arutame juhtunu läbi, leiame mõlemaid osapooli rahuldava lahenduse ja saame sõpradena laiali minna, et järgmine kord veelgi parem ja rahuldavam tulemus saavutada.

Mida tuleb tähele panna lehel kujutatud piltide, tekstide ja materjali osas?

Kõik www.cresado.ee lehel avaldatud tekstid, fotod ja materjalid on kaitstud autoriõigusseadustega. See tähendab, et kõik materjalid kuuluvad autorile (kui ei ole märgitud teisiti) ja nende kopeerimine, salvestamine, oma nime all edastamine või muul moel väärkohtlemine ei ole lubatud.
Lehel avaldatud materjalide kasutamiseks on vajalik küsida autori luba ja leida sobivad kokkulepped ja kasutustingimused.